1. Ako odovzdať Bohu svoj život?

  Poznáš ten pocit keď nevieš čo so životom, nevieš na čo tu si, máš pocit že si zbytočný, alebo že to sám nezvládaš? 

  To preto, že si na to nikdy nemal byť sám. To Boh ťa stvoril. Nie ty.  Nevybral si si ako budeš vyzerať, čo budeš mať rád, či čo sa ti bude páčiť a nevyberieš si ani zmysel svojho života (na to sa pozrieme v budúcich častiach). Nezáleží na tom, ako dlho alebo ako veľmi sa budeš vyhýbať Bohu a Jeho zámeru, On tu bude stále. Stále ti bude klopať na dvere. Nikdy neprestane. Nie je to úžasné? Nezáleží na tom, koľko krát zhrešíme, Ježiš nám stále bude klopať na dvere viac a viac. Až kým si neuvedomíš, že život bez Neho nemá cenu, ani zmysel, kým Mu neotvoríš a nepustíš Ho do svojho srdca, aby ti pomohol, vyliečil ťa z tvojej bolesti a naplnil tvoj život láskou a odvahou konať Jeho vôľu. 

  Boh pozná tvoje meno. Boh poznal každého jedného z nás ešte predtým, ako sme sa narodili do tohto sveta. Má s nami svoj plán. Takže musíš pochopiť, že NIE SI zbytočný. Nie si tu náhodou. Miluje ťa viac ako ako si náš mozog dokáže predstaviť. Dal ti život, umiestnil ťa presne tam kde si a dal ti schopnosti aké máš. A chce ten život žiť s tebou. Nechce aby si na to bol sám. Chce, aby si mu odovzdal srdce, chce ho celé. Veď u koho by bolo viac v bezpečí ako u Otca, ktorý ti vdýchol život a ktorý ťa miluje, ktorý si dal námahu stvoriť ťa takého jedinečného aký si a ktorý má pre teba plán? 

  Ver mi, že Boh sa o teba postará. Keď Mu odovzdáš svoj život, nebudeš sa viac strachovať o budúcnosť, lebo vieš že Boh sa o to postará. Vieš, že Bohu ide o to, aby sme boli šťastní, a že má pre teba úžasný plán a odmenu v nebi. 

  Keď Mu odovzdáš život, začneš vidieť Jeho pôsobenie aj v maličkostiach. V úplnom odovzdaní nám však bránia dve veci a aj preto je to dlhodobý proces, nie otázka jednej modlitby. 

  1. Pýcha nám bráni v odovzdaní svojho života Bohu. My ľudia sme od prírody sebecké tvory. Občas si myslíme, že všetko zvládame, máme svoj život v rukách a tak Boha nepotrebujeme. Sami sme si bohmi. Avšak ty nikdy nemôžeš tušiť, kedy sa ti tvoj život vymkne spod kontroly. Nikdy nevieš čo príde. Nevieš čítať myšlienky, tiež nevieš kto ti ublíži. Boh to všetko vie. Boh pozná budúcnosť, minulosť, aj všetkých ľudí na zemi. Ľudia majú veľmi radi pocit kontroly. Potrebujú ju cítiť. No tvrdením, že máme dokonalú kontrolu nad všetkými okolnosťami svojho života, klameme sami seba ;). Tak čo? Vyberieš si byť sám svojím pánom, myslieť si že si nepremožiteľný a že môžeš všetko, alebo svoj život odovzdáš Bohu, ktorý vie čo je pre teba najlepšie, ktorý pozná všetko čo bolo a bude, ktorý ti poskytne istotu a ktorý ťa stvoril aby si bol dedičom Jeho kráľovstva a ktorý ťa miluje a je jednoznačný víťaz? 
  2. vec, ktorá nám bráni v odovzdaniu je strach. Pochop, že strach pochádza od Satana. Chce nás zneistiť v každom našom rozhodnutí a podsúva nám klamlivé myšlienky. Od momentu, ako odovzdáš srdce Bohu, rozhodneš sa stať skutočným kresťanom, začne na teba útočiť ešte viac. Prečo? No načo by sa snažil zviesť neveriacich, keď ich už má v moci? Satan sa ťa stále bude snažiť zneistiť a najmä vo veciach týkajúcich sa Boha a viery. No musíš ich hneď zamietnuť a sústrediť sa na fakty a pravdy, ktoré vieš o Bohu. A uveriť, že len Boh ti môže dať šťastný život a lepšiu budúcnosť. Ako som spomínala, my nepoznáme svoju budúcnosť a žiadny horoskop nám to v skutočnosti neprezradí ;). Je pochopiteľné, že je to veľmi ťažké, a bojíme sa odovzdať kontrolu svojho života niekomu inému, no ver mi že to stojí za to. On je ten správny. Spoľahni sa naňho. Neoľutuješ. ;) 

  Ak si sa rozhodol podstúpiť túto cestu, určite ti v tom pomôže čítanie Sv. písma a modlitby. Stále pros Boha, aby ti ukázal čo robiť, aby ti dal pochopenie a aby ťa viedol. Aby ti stále dával odvahu a energiu konať Jeho vôľu, aby ťa použil na konanie dobra vo svete, A aby z teba vyformoval takého človeka, akého potrebuje pre svoj plán. 
  Nezabúdaj, že je to dlhodobý proces, tak Ho stále pros za to, aby ti pomohol otvoriť si svoje srdce pre Neho. 



  V našej cirkvi sa vykonáva Sviatosť krstu tesne po narodení. Znamená to, že tvoji rodičia (ak si pokrstený) odovzdali tvoj život Bohu. No je potrebné, aby si to urobil aj ty teraz, ako uvedomelý mladý človek. 

  Rada by som ti pripomenula jeden verš, ktorý je môj obľúbený, ktorý veľa vysvetľuje a ktorý stále sprevádza moje myšlienky:
Jn 3,16  ,,Veď Boh tak miloval svet, že dal svojho jednorodeného Syna, aby nezahynul nik, kto v neho verí, ale aby mal večný život." 
  Vidíš? Boh ťa tak miloval, že svojho vlastného Syna vydal, aby si ty nemusel takto trpieť. Aby si nemusel ísť do pekla. Poskytol ti cestu do neba. Ježiš je tá cesta. Ježiš za teba zomrel. To je tá najväčšia obeta, akú si len môžeme predstaviť. 
  Čo s tým urobíš ty? Ja som sa už rozhodla. Ježiš zomrel za mňa, tak ja budem žiť pre Neho. Tak ideš do toho aj ty? (Ak áno, pokračuj:)

  1. Priznaj si to, že si iba hriešny človek. Priznaj sa a Boh ťa určite príjme a dá ti milosť. Nesnaž sa skrývať ako Adam. Nepomôže ti to. 
  2. Odvráť sa od hriechu a obráť sa k Bohu. 
  3. Definitívne sa rozhodni. Nie iba tak napoly. Naisto. 
  4. Modli sa:

Bože, priznávam sa Ti,

že som hrešil a robil zlé proti Tebe,
aj proti ľudom a sebe samému.
Vyznávam Ti všetky moje hriechy vedomé i nevedomé.
Prosím Ťa, odpusti mi ich
(môžeš menovať všetky, ktoré ti prišli na myseľ).

Prosím Ťa, Pane Ježišu,
zlom úplne ich moc v mojom živote
a očisti ma od nich.
Činím pokánie a odvraciam sa od nich 
a už ich viac nechcem robiť.
Je mi ľúto, že som hrešil…

Rozhodujem sa a chcem, aby sa Ježiš Kristus,
ktorý zomrel za všetky moje hriechy na kríži,
stal mojím Pánom.

Vyznávam, že Ježiš Kristus, ktorý vstal z mŕtvych,
je mojím Pánom a Spasiteľom, 
odovzdávam ti v dôvere celý môj život aj moju bytosť…
Moju minulosť, prítomnosť aj budúcnosť.

Zasväcujem sa Ti a v dôvere sa Ti dávam do Tvojich rúk.

Otče, buď Tvoja vôľa v mojom živote.
Otváram Ti celé moje srdce a myseľ.
Prosím Ťa, naplň ma Tvojím Duchom Svätým.
Otváram sa ti a prijímam moc Ducha Svätého
a Jeho premieňajúcu moc do môjho života.
Ježiš, prosím Ťa, daj mi nové srdce,
novú myseľ a nového ducha,
nech som novým človekom.

Vyznávam, že odteraz patrím len Ježišovi Kristovi
a nikomu a ničomu inému, ani sám sebe.
Od dnešného dňa som nový človek,
nové stvorenie v Kristu Ježišovi,
s novým duchom a srdcom.

Bože, prosím, dávaj sa mi viac a viac poznať 
a nikdy mi už nedaj od Teba odpadnúť.
Zmeň môj život podľa Teba, lebo viem,
že si dobrý Boh a chceš pre mňa len to najlepšie.
Priveď ma do spoločenstva kresťanov,
ktorí Ti v pravde patria
a kde nájdem svoj duchovný domov. 
  Amen.

Budem sa za teba modliť, aby si sa naplno odovzdal Ježišovi, aby si našiel svoj smer a aby si vždy vedel povedať strachu a hriechu nie, a Bohu áno :). 

Jn 14,6   ,,Ja som cesta, pravda a život. Nik nepríde k Otcovi, iba cezo mňa." 

 (Odporúčam prečítať celé Jánovo evanjelium, najmä:  Jn 3, 14 - 21;   Jn 5, 19 - 30; Jn 6, 35 - 40; Jn 6, 47; Jn 8, 12; Jn 8, 24; Jn 10, 11; Jn 11, 25 - 26; Jn 13, 20; Jn 16, 33.. ) 



Komentáre

Obľúbené príspevky